Categorieën

Informatie

Blog - whats new?

Hoe kan ik een accu controleren of deze nog goed is? De accu gaat helaas geen leven lang mee. Met name in de wintermaanden krijgen de accu’s het zwaar te verduren. Het beste is om de accu uit de boot, waterscooter of jetski te halen en deze op een druppellader te plaatsen op een niet te koude plek. Als u liever niet door een kapotte accu verrast wilt worden is het verstandig na de winter de accu te testen of te laten testen.
Read more
Het probleem: Waterscooter startmotor start raar, lijkt op sluiting? Een startmotor van bijvoorbeeld een Sea-Doo, Yamaha, Honda, Kawasaki of een Polaris waterscooter wordt door verschillende andere onderdelen aangestuurd. Het begint bij de accu die vervolgens een stroom stuurt naar de startrelais, ook wel solenoid genoemd, gestuurd. Deze relais schakelt de startmotor in om de motor te starten..
Read more
Het probleem: Buitenboordmotor of inboard doet het niet meer. Wanneer je buitenboordmotor of inboard opeens niet meer start dan kan dat verschillende oorzaken hebben. In dit artikel proberen we je zo goed mogelijk op weg te helpen om het startprobleem weer te verhelpen.
Read more
Een bougie is een slijtagegevoelig onderdeel en heeft dus een beperkte levensduur. Om problemen te voorkomen kun je beter de bougie tijdig vervangen. Een slechte/versleten bougie kan zorgen voor startproblemen en er voor zorgen dat de buitenboordmotor of inboard motor slecht gaat lopen. Een bougie zorgt voor de vonk en dat is een belangrijk onderdeel in het verbrandingsproces. Wanneer de bougie een slechte of onregelmatige vonk geeft dan is het verbranding niet meer optimaal. Hierdoor kunnen de prestaties afnemen.
Read more
U bent een liefhebber van de hengelsport en gaat er graag met uw visboot met buitenboordmotor op uit. Als het maar even kan, doet u dat ook in de winter. En waarom ook niet? Een goed onderhouden buitenboordmotor draait ’s winters even mooi als ’s zomers en de vissen bijten niet minder bij een beetje kou.
Read more
Jetskiën is ongelooflijk populair in Nederland. Dat is logisch, want Nederland is een waterrijk land bij uitstek. We hebben veel meren en diepe plassen die er prima geschikt voor zijn. Waar je de vaart erin kunt zetten, zeg maar. En we hebben natuurlijk de Noordzee met zijn lange kustlijn. En dat is eveneens een paradijs voor de liefhebber van de jetski of waterscooter.
Read more
De weersomstandigheden zijn nog bar en alleen de echte diehards wagen zich het water op, maar de eerste signalen die zeggen dat we ons mogen verheugen op het nieuwe vaarseizoen worden alweer afgevuurd. Wat die signalen zijn? Elk jaar wordt het vaarseizoen vroegtijdig ingeluid door een reeks van watersportbeurzen die laten zien wat het seizoen gaat brengen.
Read more
Een snelle terugblik op 2017 leert dat boten en buitenboordmotoren nog altijd een gewillig doelwit zijn van criminelen. In vrijwel iedere Nederlandse regio berichtte de politie over diefstallen uit kleine en grotere plezierhavens. De politie doet zijn best om de daders op te sporen, maar de gestolen waar wordt zelden teruggevonden. Motorboten worden vaak in onderdelen via zwarte circuits verkocht, waarmee de kans dat je ze ooit terugvindt nihil is.
Read more
Schoon en betrouwbaar vaarwater – wie wil dat niet? Als watersportliefhebber kunt u daar natuurlijk zelf aan bijdragen. Op heel veel manieren. Door met uw vaargedrag aan het milieu te denken, bijvoorbeeld, en door helemaal niets op het oppervlaktewater te lozen. Ook het onderhoud aan en de afstelling van uw buitenboordmotor dragen bij aan de kwaliteit van het vaarwater.
Read more
Motorboot of waterscooter, iedereen die uit varen gaat is verantwoordelijk voor de veiligheid op het water – veiligheid voor uzelf, uw opvarenden en de schepen om u heen. Zelfs al heeft u maar een kleine boot met een bescheiden buitenboordmotor, iedere schipper kent de vaarregels en houdt zich eraan. U vindt de regels in het Binnenvaartpolitiereglement (BPR).
Read more